2017. december 3., vasárnap

Nem vagyok berúgva...

Ha esik, ha fúj, a reggeli jógázásról és – s hacsak nem kell dolgoznom -,  az esti kerékpározásról se mondok le. Így volt ez ma, vasárnap 19 óra körül, az idei első hóhullás után is.

Az egyik keskeny, sötétecske mellékutcán tekertem. Amikor hallottam, gépjármű közeledik felém, amennyire tudtam, az út jobb szélére húzódtam. De a már vízzé vált, valamint a még fehér, de már szintén olvadozó hó, meg a nem éppen reflektor szintű közvilágítás miatt nem láttam az útszéli gödröt. Belehajtottam drótkecskémmel, amelynek hátsó kereke megcsúszott. A borulást elkerülendő, enyhe, de az autós szemszögéből nézve, kockázatosnak tűnő, reflexszerű, „kacsázó” mozdulatot tettem.

A nagy, fekete terepjáró személyautó vagy 30 méterre volt mögöttem, de vezetője rögtön lefékezte, megállította azt, s várta mi lesz?

Én hátranéztem, s a bal kezemet, karomat fél magas tartásba helyezvén, jeleztem, köszi, hogy vigyázol rám, meg, bocs’, hogy megijesztettelek! De nyugi, gyere nyugodtan, eszemnél vagyok, nem vagyok részeg, csak egy kátyú kissé kibillentett egyensúlyomból. Az autós vette a köszönetet és az adást, majd felbátorodván gázt adott járgányának, s elhúzott mellettem.

A sötétben nem láttam a vezetőjét, nő, vagy férfi, fiatal, középkorú, vagy idős volt-e. Szerintem nő lehetett, mert általában az ő részükről tapasztalható ilyen nagy együttérzés, és emberbarátság, bár kétségtelen, akadnak köztük vadmacskák is.

Akárki volt, az óvatossága hálára kötelez!


Cselényi György 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése