2017. december 8., péntek

Gyuri bácsi konyhája és mákos szelete

Hát, nem zabálnivaló? 

Nem tudom, ki, hogyan van vele, de jómagam gyakran, s főként a vacsora végén, vagy után rendszerint kívánok valami édességet. A csokoládét általában mellőzöm. Valami süteményre vágyok. A boltban nem veszek, mert, ha nem is tartom drágának, nem vagyok benne biztos, hogy az, és olyan formában van-e benne, ahogyan szeretném.

Maradna megoldásként a magamnak való készítse. De keverjen a franc, dagasszon a franc, kelesszen a franc, meg süssön a franc....

Hát, akkor mi a csodát tegyek? Felfedeztem egy szerintem kiváló receptet, amelyet ajánlok nektek kipróbálásra. Ezért most meghívlak benneteket Gyuri bácsi konyhájába. (Ha Laci bácsinak lehet konyhája, akkor Gyuri bácsinak is lehet.)

A süteménytalálmányom elkészítéshez a hozzávalók: Toast kenyér, olaj, víz, darált mák, vagy máktöltelék. Ez utóbbi nevű terméket egy multi üzletben vásároltam, de bizonyosan a legtöbb boltban beszerezhető, s már tartalmaz mákot, cukrot és fahájat is. (Az elnevezése szerintem nem túl szerencsés, mert nem a mák a töltelék, hanem az előbb felsoroltak együttesen. Ezért szerencsésebb lett volna mákos tölteléknek nevezni, de most ebbe ne mélyedjünk bele, ne nyelvészkedjünk!)

Ha kinevettek, ha nem, a süteményemet Cselényi-mákos szeletnek neveztem fel. Elkészítési módja a következő. A toast kenyeret kevés olajjal „bepacsekolom”, magyarán kanállal kevés étolajat öntök rá, illetve egy pici vizet, majd egy kiskanállal kristály-, vagy porcukrot szórok rá, arra pedig kb. félujjnyi vastagságban darált mákot. Ha az említett „máktöltelékünk” van, akkor cukrot nem szükséges a kenyérre szórni.

És máris kész, fogyasztható a Cselényi-mákos. Ha más jellegű ételről lenne szó, akkor azt mondanám, tálalható. Az elkészítése egy-két percet vesz igénybe és szerintem pénzben számolva se kerül sokba.

Az efféle sütemény fantasztikusan finom. Legalábbis nekem, nagyon ízlik, rendszeresen fogyasztom. Jó szívvel ajánlom, próbáljátok ki ti is. A családomban széles körben propagálni fogom. Ha nekik nem ízlik, én akkor se mondok le róla!

(Még annyit, hogy a hírek szerint a mák nagyon egészséges táplálék. Kísérletek során bizonyították, hogy hatásos lehet a csontritkulás megelőzésben és gyógyításában. Nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, B-vitaminokat és niacint.)

Jó étvágyat!


Cselényi György    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése