2015. december 28., hétfő

Zorán-koncert a Művészetek Palotájában

Sipeki Zoltán a gitározás csúcsa



A karácsonyi és az újévi ünnep közötti ellazulás egyik estéjén azon gondolkoztam, mivel kellene valami hasznossal, kellemessel, ugyanakkor szórakoztatóval eltölteni az időt? Az íráshoz fáradtnak éreztem meg, a politikában is csak csörgedeztek a hírek, és azokat se tartottam túl izgalmasnak, érdekesnek. 

 Olvasni nem volt kedvem, tévét pedig egyébként se nagyon nézek, rádiózni pedig többnyire csak reggelente szoktam.

Úgy döntöttem: zenét hallgatok! De vajon milyet kellene? Természetesen, amit szeret, szívesen hallgat az ember. Jöhet egy Zorán, Demjén vagy más könnyű zenei koncert. A YouTube-n rátaláltam Zorán hangversenyfelvételére, amely  2008. május 17.-én Budapesten a Művészetek Palotájában készült. 

A koncert nagyon tetszett. Zoránt, a magyar könnyűzenei élet meghatározó egyéniségét, legendáját nem akarom méltatni, mert már sokan és avatottabbak megtették előttem, s nemigen tudnék újat mondani. Az ő produkciójának és dalainak nagyszerűsége nem volt meglepetés számomra. A számainak szövegére és mondanivalójára, bölcsességére is érdemes odafigyelni.

De a szólógitáros, Sipeki Zoltán elkápráztatott csodálatos hangszeres játékával.  Nem akarok túlozni, de szerintem a tehetsége vetekszik e szakma világnagyságaiéval. Ritka érzékkel, technikai bravúrral és magabiztosan játszik. Nyugodtan nevezhető gitárvirtuóznak. Ugyanakkor a zene és a kollégái iránti alázat is sugárzik személyiségéből. Nem tolakszik senki elé, nincs benne egy szem nagyképűség és sztárallűr se. Igazi alkotótárs a művek megszületésében és megszólaltatásában, előadásában. Van ízlése és fantáziája a gitározáshoz és a művészethez. (Ezt csak azért mondom, mert hallottam már olyan zenészeket játszani, akik technikailag minden meg tudnak oldani hangszerükön, de mégis hallgathatatlan, s élvezhetetlen a zenéjük.  

De kiváló a Zorán társaságában lévő billentyűs, a dobos, valamint egy másik személy, aki egyéb ütőhangszereket bűvölt, és természetesen a női vokál is.  

Szóval nem akarom tovább ragozni a dolgot, de Zorán énekén és hangszeres játékán kívül Sipeki Zoltán közreműködése igazi karácsonyi ajándék volt számomra.    

Álljon itt Sipeki Zoltánról az interneten fellelhető ismertetés, amely az alábbi hivatkozásra kattintással érhető el:

https://hu.wikipedia.org/wiki/Sipeki_Zolt%C3%A1n

Ha van kedves és ideje, hallgassa és nézze meg a koncertfelvételt. A hivatkozás a következő:  


                 
                                                    Cselényi György                

-------------------------------------------------------------------------------------------------



Településrészek: https://youtu.be/bApEocAvBJc


Máriapócs, bazilika: https://youtu.be/lcu5-dKkda0

Magyarország, te csodás: https://youtu.be/WiFHO8pZyFs

Máriapócs - búcsú és a bazilika: https://youtu.be/lcu5-dKkda0


A magyar földek és kertek ígérete: https://youtu.be/BwjH2H0wdEk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése