2018. április 8., vasárnap

Kuckó





A vasárnapi szavazásom után a kedvenc áruházam kinyitásáig még volt vagy fél óra. Hogy ne az üzlet bejáratánál álldogáljak, sétáltam. Az egyik emeletes épület mögött felfedeztem egy kuckót. Nagyon megtetszett!

A helyet a szomszédos családi portájának kerítése és egy szép kiskert övezi. Csak akkora szabad hely van, hogy csupán gyalogosok közlekedhetnek ott, de egyszerre ők se sokan. Az ott lakókon kívül nemigen jár arra senki.

Ami igazán felkeltette érdeklődésemet, az egy pad. Az nem olyan, mint a többi. Jóval erősebb és az ülőfelülete magasabb az átlagosnál. Egyedi termék. Egy néni elmondta, a fia készítette. Hozzátette, akkor is menjek el arra, ha a tulipánfa virágozni fog. Gyönyörű lesz!

Az ülőalkalmatosság és a mögötte, körülötte lévő szépen gondozott kert minden bizonnyal az ott lakóknak nemcsak pihenőhelyre, hanem a boldogság szigete is. Ez az én házam, az én váram, meg ez itt az én hazánk - semmivel se pótolható érzését keltette bennem.

A zöld terület egyik fáján viszonylag nagy méretű, házilag barkácsolt, madáretetővé alakított flakont billegtetett a napfényes tavaszi szellő. Az ajtaján ki-be repkedő madarak boldogan lakmároztak a rengeteg apró magvakból. Az egész terülj-terülj asztalkám érzését keltette ennem.

Úgy vélem, jó emberek élnek erre felé. Mindnyájuknak, s még a madaraknak is jó világuk van feléjük, s a környezetükben.

Vigyázzunk rá, el ne rontsuk!

Cselényi György

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése