2018. április 22., vasárnap

Hyde Parkot Budapestre!


Néztem egy videofelvételt a legutóbbi budapesti tüntetésről. Nem tudom, a készítője milyen szempontok alapján hozta létre, állította össze, adta közre; volt-e bármilyen koncepciója, vagy nem, mert esetleg nem is lehetett.

Most hagyjuk, hogy a rendezvényt ki szervezte, ki finanszírozta. De én egyszerű – valamely politikus szerint – vidéki bunkó, várnék valamiféle üzenetet, mondanivalót. Lehet, hülye vagyok, de nem tudtam kivenni, megfejteni, hogy a felszólalók lényegében mit akartak velem ismertetni. Bizony Isten, nem gyűlölök senkit. Segítsük, támogassuk a civil szervezeteket, de csak azokat, amelyek az ország életét, boldogulását, s nem az elmúlását szolgálják.

Ilyen alapon én is kiállhattam volna, s mondhatnám, hogy például „én vagyok, a demokrácia, a XXI., sőt a XXII. század, s gyertek utánam. Hogy hová megyünk, nem tudom, de kövessetek, s majdcsak kilyukadunk valahová..."

Kétségtelen, hogy az országban, főleg a fővárosban van néhány száz, vagy ezer ember, aki kapható mindenre, de legfőképpen egy kis röhögcsélésre, tapsikolásra, balhéra, cirkuszolásra. Vitathatlan, van igény ilyesmire, tehát ki kell elégíteni! 

Javaslom Budapesten létrerehozni egy, a londonihoz hasonló Hyde Parkot, ahol bárki kiállhat szónokolni, ismertetni világmegváltó, vagy annak szánt gondolatait, aztán – mint a népszerű slágerben – megint mehet, minden tovább...

Cselényi György


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése