2017. november 12., vasárnap

Ezt írja meg, Cselényi úr...!

Kikre számíthatunk?

Kedvenc élelmiszer-áruházamból baktattam hazafelé szatyrommal. Láttam, velem egy irányban idősebb asszony cipekedik, körülbelül 10 méterenként leteszi táskáját. Gondoltam, ameddig útirányunk nem tér el egymástól nagyon, segítek vinni a pakkját.

Amikor mellé értem, akkor vettem észre, régen ismerem, a hajdani ebédelő helyem épületében portás-telefonközpontos volt. Szabódott, kicsit talán szégyellte elfogadni ajánlkozásomat, de végül megtette.  

Kiderült, a megszokott utamtól nem kell nagyon eltérni, ezért a háza kapujáig vittem táskáját.  

Félreértés ne essék, nem az irgalmas "szamaritánusságomat" szerettem volna bizonygatni. Ezt az egészet azért írom meg, hogy elmondhassam az ennek nyomán szerzett számomra érdekes tapasztalatot, tanulságot.

A szóban forgó lépcsőházból éppen egy idős asszony, útitársam szomszédja lépett ki. Mondta a társaságomban lévő hölgynek, hogy termesztettem neked petrezselyem-(?), vagy zellerzöldet(?), hogy pontosan mit, erre már nem emlékszem. Majd odaadom neked, tette hozzá.

Én pedig némi magyarázatképpen, nehogy udvarlónak nézzen, közöltem, akinek segítettem, régi-régi ismerősöm. (Bár, ha udvarlónak vélne, vagy az lennék, talán az se lenne bűn, de a kellemetlen pletyka kialakulását igyekeztem megelőzni.)

S most jön a lényeg! Az asszony így szólt:

  - Ön ne magyarázkodjon, Cselényi úr(!), nagyon jól ismerem magát a megyei lapból és részben az országos sajtóból. Ameddig szegény férjem élt, évtizedekig járattunk újságokat.
   
   - Én nem értek a politikához - folytatta. ­- De ahová módja van, írja meg, hogy Orbán Viktor nagyon jól teszi, hogy nem engedi be Magyarországra az illegális migránsok tömegét és ellenáll bárminemű európai uniós nyomásnak, zsarolásnak, fenyegetésnek. Borzasztó, hogy hazánkat szolidaritásnélküliséggel vádolják, amikor az erejéhez képest mindent megtesz a nehéz sorsú emberek segítéséért, éljenek tőlünk bármilyen távol. Iskolát, kórházat, vízvezetéket építünk, segítünk a romos lakásaik rendbe hozatalában, pénzt adunk stb. Mit akarnak még?

   - Jogunk van kijelenteni és tartani magunkat hozzá, hogy mi, magyarok határozzuk meg, kikkel és milyen számban akarunk együtt élni!

    - Molnár Gyula, az MSZP elnöke nyilatkozta a rádióban, hogyha egy klubnak (az EU-ra célzott) tagjai vagyunk, akkor nemcsak az epertortát kell megenni, hanem kötelességeink is vannak.

   - Amikor én ezt meghallottam, úgy felment a vérnyomásom, hogy kénytelen voltam bevenni a jóval későbbre előírt gyógyszeradagot is. Ha én egy klubnak tagja vagyok, akkor a tagtársamat segítem tanáccsal, ezzel-azzal, de azzal már nem tartozok neki, hogyha felvesz a lakásába mondjuk négy albérlőt, s holnap azt mondja, az sok, s kettőt elküld hozzám, hogy lakjanak nálam, amit én nem akarok, s nem is beszéltünk, egyezkedtünk ilyenről soha.

   - Ezeket írja meg, Cselényi úr! - Elnézést kérek, hogy így lerohantam, de elborzaszt, amit a kormány, sőt nyugodtan mondhatom, az ország ellenzéke, jobban mondva ellensége művel e néppel.
   
   - Dehogy tetszett lerohanni – hebegtem, sőt teljesen egyetértek! Az asszony szemmel láthatóan örült e reagálásomnak, elköszönt, s elindult útjára.

Mindehhez már csak annyit fűzök hozzá, hogy a nemzeti konzultációkon való részvételem és az ottani előadások és hozzászólások alapján meggyőződésem, hogy ez az ország, ez a nép az idősek, a nyugdíjasok támogatására bizton számíthat harcában.

Remélem, a fiatalokéra is!

Cselényi György  


Utóirat: Az eredeti cikkbe nem írtam bele, mert nem akartam, hogy az írás túl hosszú legyen.... De ha már ilyen sokan olvasták, meg hozzászóltak a témához, akkor megosztom veletek azt is, hogy a hölgy azt is elmondta, hogy maximális pofátlanságnak tartja egyenlőség jelet tenni az 1945, és 1956 körül Magyarországról elmenekült, kivándorolt emberek és a Magyarországra fél téglák és ökölnyi kövek dobálása, ökölrázás, meg ordítozás közepette betolakodni szándékozók közé.

A rádióban hallotta, hogy a levéltárakban kikeresték a korabeli amerikai sajtóban megjelent nyilatkozatokat. Az amerikai menekültügyi és munkaügyi szakemberek arról számoltak be, hogy soha, a világ egyetlen tájáról se jött Amerikába olyan kiváló emberanyag, mint Magyarországról. Szorgalmasan dolgoznak, tanulnak, betartják a törvényeket, hamar és szépen beilleszkednek.  Semmi gond nincs velük, bár minél többen jönnének.


A munkahelyekről olyan visszajelzések érkeznek, hogy csak akkor küldjenek hozzájuk más országbeli munkavállalókat, ha magyar nincsen. A magyarok egytől egyig becsületes, rendes, alkotó emberek. Ilyenekre van szükségük minél nagyobb számban.  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése