2021. április 14., szerda

Bukósisak


 Este egy autóbuszmegálló padján bukósisak várta gazdáját. Nem volt új, de selejtesnek se látszott, az áll alatt összekapcsolható szíj se hiányzott róla.

A fejvédő odakerülésének számos oka lehet. A legvalószínűbbnek azt tartom, hogy egy motoros a buszmegállóig elhozhatott valakit, hogy ott szálljon fel az autóbuszra. De mivel az illetőnek a bukósisak nemigen lehetett mindennapi használati eszköze, amíg várt a járatra, letette maga mellé a padra, és ott felejtette.

Lehet, egy motor csomagtartójáról esett le. Nem gondolom, hogy valakinek a fejéről menet közben került le, mert akkor a hőmérséklet-változásról bizonyosan észrevette volna.

Amint néztem az interneten a bukósisakok nagyon eltérő áron szerezhetők be, de valamennyi igen drága. Láttam 100 ezer forinttól is értékesebbet.

Latolgattam, mit tegyek vele, hogyan tehetnék jót gazdájával? A bukósisakot magamhoz vehetném, s a padra kiírhattam volna egy cetlire, hogy a bukósisak nálam van, meg a telefonszámomat. De a buszmegállóknál tiltják a hirdetések elhelyezését, meg ha érte is jön valaki, ki tudja, ő-e a jogos tulajdonosa? S mi van, ha előtte olyannak adom oda, aki nem az, s jelentkezik érte a valódi tulaj?


Nem tudom, van-e még talált tárgyak osztálya? De ha a gazdája a bukósisakért visszamegy a padhoz, s nem találja ott, akkor feltehetőleg nem néz se cédulát, se mást, rögtön feladja a keresését, mert azt hiszi, ihat rá hideg vizet!

Úgy döntöttem, nem variálok, mert ezúttal a jótékonykodással csak bonyolítanám a helyzetet. Ezért a bukósisakot a padon hagytam!
Cselényi György


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése