2017. október 27., péntek

A magyar nép élni akar...

Nem féltem a magyar népet, mert szerintem élni akar. Igaz, nagyon kedvezőtlenek a demográfiai adataink, jóval többen halnak, mint születnek, de változhat e tendencia, s szerintem változni is fog. 

Ha nem lesz más módja a születések számának jelentős emelésének, akkor szerintem majdan meg lehet azt csinálni, hogy minden nő egy gyermek megszüléséért kapjon több millió forintot, ha többet szül, akkor többször annyit. 

Ha minden jól alakul, akkor ezt szerintem Magyarország anyagi lehetőségei idővel megengedik. Ha az illető nem tudja, vagy nem akarja felnevelni, akkor felneveli más, vagy az állam, de a gyerek számára kedvező körülmények között.

Nem szabad megengedni, hogy a nagyon rossz demográfiai helyzetünk okán tűnjünk el a történelem süllyesztőjében, s a magyaroknál szaporább népek úgymond az ágyban győzzenek le bennünket, ennek okán érezzék magukat feljogosítva a Kárpát-medence, hazánk elözönlésére, letarolására.


xxx

Optimizmusra derített, amikor a feleségemmel a piacon a rokonság sírjaira virágot vásároltunk. Az árusok között felfedeztük régi ismerősünket, hajdani szomszédunkat, aki már több éve nyugdíjas, de nem fogott rajta az idő, ugyanolyan, mint évtizedekkel ezelőtt volt. 

A hölgy könyvelőként tevékenykedett, s miután nyugdíjba ment, összefogott a testvérével, s művelésbe vették egy faluban az általuk megvásárolt, vagy a szüleiktől örökölt udvart, telket. Ott most olyan mennyiségű virágot termesztenek, amelyből bőven jut a piacra is. S nemcsak halottak napján, meg közvetlenül előtte, hanem tulajdonképpen egész évben. 

Isten bizony, ügyesek! Ezt mondtam is volt szomszédunknak, aki örült az elismerésnek. Felvetettem félig viccből, félig komolyan, ha a nyugdíjas leszek, nem vesztek be az üzletbe, meg melózni?
-     
J    - Jössz kapálni? – kérdezte a nő.
-         
-    - Megyek én, örömmel – válaszoltam.

Ekkor megszólalt a nejem.
-     
-     - Jaj, tudod, hogy kapál Gyuri? Rossz nézni!

Ezt a néhai anyósom kertében bemutatott produkcióm alapján mondta, meg talán azért, mert nem nagyon örülne, ha két nő segédjévé, üzlettársává avanzsálnék. Viszont tény, városi gyerekként felnővén anyósom kertjének, krumpli-, hagyma- és más ágyásainak kapálásban nem mutattam túl nagy profizmust. De szerintem bele lehet abba jönni!

Félre téve a jópofáskodást, tényleg örömmel tölt el, ha bizonyítékát látom annak, hogy e nép valóban élni akar. Boldog voltam, amikor láttam egy volt nyomdai korrektor, ma már szintén nyugdíjas ismerősömet, aki a sírkőfeliratok vésésében találta meg a nyugdíja kiegészítésének formáját, forrását.

Egyetértek azzal a politikusi kijelentéssel (talán a Fideszes Kósa Lajos mondta), hogy hazánknak két nagy munkaerő-tartaléka van, az egyik a nyugdíjasok, a másik pedig a cigányok.        

Örülök, hogy ilyen, viszonylag apró jelek alapján is úgy ítélhetem meg, hogy országunk szorgalmas népe élni akar és élni is fog!


Cselényi György

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése