2017. május 21., vasárnap

Köszönet Csider Ildikónak!

A vasárnapi délutáni "ellazulós unalmamban" zenét hallgattam. Imádom például a Frenreisz Károly vezette Skorpió Együttest. Nagyon kedvelem Frenreisz, meg az egész zenekar kirobbanó energiát sugárzó, életteli muzsikáját, számait. A YOUTUBE-n rátaláltam a Tabánban megtartott koncertjük felvételére, amelyet 2012. aug. 28-án tettek közzé.
Miután meghallgattam, s magamhoz tértem a zene bűvöletéből, nézegettem az egyéb róluk készült felvételek alatt olvasható videócímeket. Közöttük találtam egy, a "Skorpió - zenekar bemutatása (2014. május 3.) Tabán, Majális" - címűt. A közzétevője egy kedves és szép arcú hölgy: Csider Ildikó.
Rákattintottam!
A felvételen a Skorpió koncertje utolsó számának (Azt beszéli már az egész város) vége hallható és látható, Frenreisz mondja, hogy "a szólógitáron közreműködött Szűcs Antal Gábor, a billentyűs hangszereken Pálvölgyi Géza, a dobokon Németh Gábor tanár úr, a másik billentyűsünk, a barátunk Gyuszi, Pap Gyula és...., segédkezett Demeter Tamás. Szeretünk benneteket!
Hölgyeim is uraim, ez volt a Skorpió!"
Az utolsó taktusok közepette Frenreisz Károly a levegőbe dobja, majd elkapja visszaérkező basszusgitárját. A közönség tombol, örömfütyül is tapsol.
Miért írtam le e sorokat? Mert szinte meghatónak találom Csider Ildikó felvételét. Miért? Azért, mert azon ugyan a többezres közönség sorai közül látszik csak valami, s oldalról és messziről a Skorpió Együttes, sőt jobbára csak a koncert kellékeit tartó állványok fémelemei. Az egészben mégis azt tartom nagyszerűnek és figyelemre méltónak, hogy Csider Ildikó a színpadhoz viszonyítva rossz helyen tartózkodva se tudott ellenállni azon belső késztetésének, hogy videó, vagy telefonkészülékével megörökítsen 2 perc 21 másodpercnyi Skorpió-mámort és -varázslatot. Talán erkölcsi kötelességének érezte, hogy felvételkészítés nélkül semmiképpen ne távozzon a koncertről.
Frenreisz Károlyt és a Skorpió Együttest kedvelők nevében ezúton elismeréssel adózok Ildikónak a nyúlfarknyi felvételért is, továbbá örömmel tölt el annak 2014. május 3.-án a YOUTUBE-n történő közzététele. S mindezek okán gratulálok!

Cselényi György





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése