2019. augusztus 24., szombat

Apácák suhanása


Négy angyalt, akarom mondani, apácát láttam átsuhanni Nyíregyházán, a Petőfi téren. Fehér ruhában voltak. Egyikük, a szemüveges egy pillanatra megállt, felém fordult, diszkréten a csípőjére tette kezeit, a térdeit enyhén megroggyantotta, s rám mosolygott...
Lehet, ezzel azt kérdezte tőlem, miért bámulsz? Zavaromban azt se tudtam, a telefonomon melyik gombot nyomjam meg a fényképezéshez.
Szívem szerint rebegtem volna, szia édes, hogy vagy, hová mész? De nem mertem, mert féltem, még megver a jó Isten. Riportkészítéssel meg sem próbálkoztam, mert egy barátságos mosolyra még igen, de egy diskurzusra már nemigen fogadtak volna kegyeikbe. Vagy, ki tudja...

Szépek, vakítóan fehérek voltak, a jóság személyes megtestesítői. Továbbra is néztem őket. Nem ló-, meg szamárháton folytatták útjukat, mint régen a szerzetesek, hanem egy klassz szürke Opel típusú autóba szálltak. Egyikük a volán mögé pattant, bezárták az ajtókat és elviharzottak. Hát, hiába... Hozzájuk is begyűrűzött a XXI. század.
Gondoltam, menjetek édes, várnak rátok a testi és lelki betegek és más rászorulók. Isten vezérelje és vigyázza utatokat!

Cselényi György


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése