2019. október 25., péntek

Miklós bácsi az aranyhalak birodalmában

Úton-útfélen...
Miklós bácsi az aranyhalak birodalmában
Az ismeretség úgy kezdődött, hogy mentem Nyíregyházán a Szarvas utcán. A járda szélén kerékpáros férfi állt, s egy fiatal párral beszélgetett. Az ifjak valószínűleg érdeklődtek a bicikli csomagtartójában lévő jókora nejlonzacskóban látható apró, színes gömbök funkciójáról. Amikor melléjük értem, hallottam a kerékpáros szavait: halkaja, eledel a halaimak. Tavam van.

Tőlük kicsit távolabb megálltam, s vártam, amíg befejezik beszélgetésüket, majd a biciklis férfihez léptem. Mondtam, engem, mint újságírót, krónikást érdekelne a halai és a tavának témája.

Meg tudtam, Bereczki Miklós, épületgépész szakemberhez – aki rövid ideje már nyugdíjas - nyíregyházi lakoshoz van szerencsém. 

- Jöjjön, s nézze meg(!) – hívott meg.

Néhány nap múlva elmentem, eljöttem, itt vagyok...!
Cselényi György

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése