2019. július 26., péntek

Bárányféltés és vegetáriánusság

A lakásom közelében a piros lámpa jelzésére gyakran állnak meg kamionok is, amelyekről báránykák hangja hallatszik. Ilyenkor mindig elszorul a szívem, hogy szegénykéknek már nemigen van sok idejük hátra, mert viszik őket a vesztőhelyre. A minap is hallottam néhányuk hangját. A nagy melegben részvéttel néztem ki az ablakon, de kissé megnyugodtam, mert egy személyautó utánfutóján bégetett néhány, s élt bennem a remény, hogy talán csak eladni viszik őket, vagyis egyik gazdától a másikhoz kerülnek, következésképpen még élhetnek egy kicsit, napjaik nincsenek megszámlálva.

Sajnálom az állatokat. Hívtak horgászni, de nem mentem. Szánom a szegény halakat, amikor a szájukban azzal a nagy hegyes és görbe kampóval, horoggal rángatják, majd kiemelik őket a vízből. Már gondoltam arra, hogy jó lenne vegetáriánussá válni, vagyis lemondani az ölés révén asztalomra jutott húsételekről, de eddig nem sikerült. A jövőben hátha képes leszek megvalósítani.

Kedvelem és tisztelem az állatbarátokat. Az olyanokat, mint például Tibor és a felesége, Anikó, akiknél a napokban vendégeskedtem. Elmondták, hogy a fekete kutyus, amelyet Lilikének neveztek el, magától jött a portájukhoz. Lehet, valaki elzavarta, kidobta. Tibor és Anikó befogadta, s az ebnek azóta is jó sora van náluk.
Cselényi György

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése