2018. december 30., vasárnap

Zaklatott életünkben mi adhat nyugalmat?


Zaklatott életükben mi adhat nyugalmat?

A blogom (http://gyurciszemszog.blogspot.com/2017/12/vagyjuk-fix-eligazodasi-pontot.html) látogatószámlálója szerint, néhányan rábukkantak egy 2017. december 20-án közzétett írásomra. A címe „Vágyjuk a fix eligazodási pontot életünkben!”.
Ez arra késztetett, én is olvassam el újból. Úgy éreztem, érdemes megosztani veletek. A cikk egy olyan verset tartalmaz, amelyet édesanyám, Cselényi Pálné, Mikes Jolán többször elmondott nekem.  Nyolcvankilenc évesen, 2015-ben távozott el közülünk. Tőle tudom, hogy a verset 1943-ban szülei házában, Mezőtúron az édesanyjától, Mikes Jánosné, Kovács Máriától tanulta meg. (Én sajnos nem ismerhettem nagymamámat, mert korán meghalt.)
A szöveget lejegyeztem, s ezúton megosztom veletek, elmondom nektek. Szerintem a mondandója karácsony táján, vagy éppen csak utána, az új év közeledtével igencsak aktuális.

A fotón édesanyám látható a Béla nevű pici unokájával. A képet Bakos Béla budapesti fotóművész több évtizede készítette.

Egyben megragadom az alkalmat, hogy mindnyájatoknak áldott, békés, boldog, eredményekben gazdag új esztendőt kívánjak!

Cselényi György

Béri Gyula, Moravcsik (Bér, 1860. júl. 31. – Aszód, 1902. szept. 26.)költő, műfordító. A bp.-i egy.-en 1882-ben jogi doktorátust szerzett. 1884-től ügyvéd Bp.-en. Két verskötete és több fordítása jelent meg. Mickiewicz verseiből is fordított (Pascal gondolatai, Bp., 1890; Mickiewicz Ádám szonettjei, Bp., 1899). – M. Költemények (Bp., 1888).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése